wariacje-jenny portal

Temat: Dziwny pociag
torów bezstykowych szyny zgrzewane są w zgrzewalniach ( Bydgoszcz , Kędzierzyn , Skarżysko ) w odc. ok. 210 m ( rzadziej 420 ) z szyn inwentarzowych tj. produkowanych w hutach o ... wykonuje się szybciej niż szynami inwentarzowymi. W ten sposób np zrobiony jest tor bezstykowy na lini SWR - Lublin w okolicach Lublina. Tam właśnie pospawano ze sobą szyny toru klasycznego tworząc w ten sposóbb tor bezstykowy GN
Źródło: topranking.pl/1567/dziwny,pociag.php



Temat: Dziwny pociag
W ten sposób np zrobiony jest tor bezstykowy na lini SWR - Lublin w okolicach Lublina. Tam właśnie pospawano ze sobą szyny toru klasycznego tworząc w ten sposóbb tor bezstykowy Szyny...
Źródło: topranking.pl/1567/dziwny,pociag.php


Temat: Dziwny pociag
| W ten sposób np zrobiony jest tor bezstykowy na lini SWR - Lublin w | okolicach Lublina. Tam właśnie pospawano ze sobą szyny toru klasycznego | tworząc w ten sposóbb tor bezstykowy Szyny otworowane czy obcięto komory łubkowe ? Tak szyny otworowane, z tym ze nie wiem czy ich do teraz nie powymieniano bo to było robione z 10 lat temu...
Źródło: topranking.pl/1567/dziwny,pociag.php


Temat: Szczecin - Poznań i Rurka - Goleniow
... ) drugiego toru na trasie Rurka - Goleniów ? 4. Jakie sa prędkości na liniach Szczecin -Świnoujscie i - po wprowadzeniu nowych szynobusów i używanych spalinowych zespołów trakcyjnych - Szczecin -...
Źródło: topranking.pl/1568/szczecin,poznan,i,rurka,goleniow.php


Temat: Szczecin - Poznań i Rurka - Goleniow
lat nic się nie zmieniło. Dziwne. Tam _nie_ma_ toru klasycznego. W okolicach Baborówka/Pamiątkowa tor _zawsze_ był w słabym stanie (bagienko :) ), ale szyny były bezstykowe.
Źródło: topranking.pl/1568/szczecin,poznan,i,rurka,goleniow.php


Temat: Trojmiasto sie sypie
Użytkownik Piotr Peszek <pe@priv7.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a1fl3l$a2@news.tpi.pl... pojawilo sie tez ograniczenie stale do 60 km/h na torze nr 1 , na odcinku ~150 m pomiedzy kosciolem w Orlowie a podstacja w Redlowie Suplement: na tym samym torze jest tez tymczasowe 50 na odcinku luku pod wiaduktem z torami koscierskimi widac tor klasyczny sie rozpada [na torze nr 2 wymieniono na bezstykowy]
Źródło: topranking.pl/1569/trojmiasto,sie,sypie.php


Temat: Dwa szybkie pytania od studenta. - pestka dla was
1. Jaka jest długość pojedynczej szyny kolejowej ? W torze klasycznym przesla torowe maja 25 lub 30m. W torze bezstykowym nieograniczona dlugosc. Liczy sie to jako belke ciagla na podlozu sprezystym. 2. W jakie odległosci sa podklady kolejowe / w ilu miejscach jest podparta szyna ? Jedno przeslo 25m to 43 podklady (1733szt podklady/1km toru), 30m to 52 podklady (1720szt podkladow/1km toru) w torze bezstykowym 1680szt podkladow/1km MichuP
Źródło: topranking.pl/1569/dwa,szybkie,pytania,od,studenta,pestka,dla,was.php


Temat: Dwa szybkie pytania od studenta. - pestka dla was
"MichuP" <michp@poczta.onet.plschrieb im Newsbeitrag W torze klasycznym przesla torowe maja 25 lub 30m. W torze bezstykowym nieograniczona dlugosc. Domyślam się, że szyna służąca do budowy toru bezstykowego nie jest rozwijana z...
Źródło: topranking.pl/1569/dwa,szybkie,pytania,od,studenta,pestka,dla,was.php


Temat: Szyny- Pytanie techniczne.
... wbudowania ), rozładowuje i montuje. Po montażu szyny zgrzewa się ( lub spawa )w odc. wielokilometrowe - od stacji do stacji. Taki tor nosi nazwę bezstykowego
Źródło: topranking.pl/1570/szyny,pytanie,techniczne.php


Temat: Upaly i kolej
... to dziala tylko przy torze bezstykowym. Chociaz jak w klasycznym luzy sie zamkna to tez pracuje jako bezstyk...
Źródło: topranking.pl/1570/upaly,i,kolej.php


Temat: Dylatacja?
odcinki 210, 300, 425 m (takie odcinki produkuja zgrzewalnie) ale nic nie stoi na przeszkodzie aby tor mial dlugosc 6-8 km i wiecej. Najlatwiej uklada sie odcinki 210-300 m. I jak...
Źródło: topranking.pl/1570/dylatacja.php


Temat: Dylatacja?
On Thu, 8 Sep 2005 09:48:33 +0200 "Wiktor S." <wswikto@Mpoczta.fmwrote: | Na PKP 25 lub 30m, jesli tor klasyczny. Jak bezstykowy to odcinki | 210, 300, 425 m (takie odcinki produkuja zgrzewalnie) ale nic nie | stoi na przeszkodzie aby tor mial dlugosc 6-8 km i wiecej. | Najlatwiej uklada sie odcinki 210-300 m. I jak się kładzie taki ośmiokilometrowy odcinek? Zgrzewamy...
Źródło: topranking.pl/1570/dylatacja.php


Temat: Dylatacja?
przy okazji przedpiszcy (łubki plastkiowe lub "drewniane") jest przeznaczone do montażu ręcznego w torze klasycznym i ma zarówno kompensować napręzęnia mechaniczne, jak i izolować. pozdr. jarek d.
Źródło: topranking.pl/1570/dylatacja.php


Temat: niemieckie tory
Adam Legiec <a@empolis.plnapisał(a): He ? To zbyt techniczny termin dla mnie ... Przy klasycznym torze stykowym wydluzanie sie szyny jest kompensowane zmniejszaniem lub zwiekszaniem przerwy na laczneiu torow. W torze bezstykowym...
Źródło: topranking.pl/1571/niemieckie,tory.php


Temat: Szyny a mroz
torze bezstykowym.
Źródło: topranking.pl/1571/szyny,a,mroz.php


Temat: Taki mróz, że aż szyny pękają
... pęknięcia szyn wpływ czy są one układane w torze klasycznym czy bezstykowym ??  Czy szyny w torze bezstykowym częściej pękają czy raczej nie ma to znaczenia ??
Źródło: topranking.pl/1572/taki,mroz,ze,az,szyny,pekaja.php


Temat: Taki mróz, że aż szyny pękają
W torze bezstykowym jest nieco inna stal co oczywiscie wynika z dlugosci odcinkow bez kompensacji. teoretycznie wiec bezstykowce nie pekaja czesto za to sie moga latwiej wyboczyc. Pozatym juz widzialem taki...
Źródło: topranking.pl/1572/taki,mroz,ze,az,szyny,pekaja.php


Temat: Taki mróz, że aż szyny pękają
semaforek <lukislu@gazeta.plnapisał(a): Czy na pęknięcia szyn wpływ czy są one układane w torze klasycznym czy bezstykowym ??   Nie ma znaczenia jaki jest tor - klasyczny czy bezstykowy. Wszystko zależy od montażu i konserwacji. Czy szyny w torze bezstykowym częściej pękają czy raczej nie ma to znaczenia ?? Też w zasadzie nie ma znaczenia. Jeżeli bezstyk jest układany zgodnie z technologią i...
Źródło: topranking.pl/1572/taki,mroz,ze,az,szyny,pekaja.php


Temat: Tor bezstykowy - mniejsze nachylenie. Czemu?
 Dlaczego przy torze bezstykowym "pochylenie podluzne" nie moze przekraczac 12 promili, a przy torze 'stykowym' nie ma tego ograniczenia? Co prawda w par 37 pisza, ze dla linii magistralnych nachylenie moze byc co najwyzej 6 promili... Tor ułożony na pochyleniu podłużnym może pod własnym ciężarem pełzać w dół. Podobnie pociąg jadący na pochyleniu w dół musi przyhamowywać, żeby nie przekroczyć dozwolonej prędkości. To także powoduje przemieszczanie się toru. W efekcie u szczytu wzniesienia powstają naprężenia rozciągające, które mogą prowadzić do pękania szyn, a na dole - naprężenia ściskające, prowadzące do wyboczeń. Przy klasycznych...
Źródło: topranking.pl/1572/tor,bezstykowy,mniejsze,nachylenie,czemu.php


Temat: Tor bezstykowy - mniejsze nachylenie. Czemu?
On 15 Maj, 22:36, radek@poczta.onet.pl wrote: | Przy klasycznych połączeniach szyn problem rozciągania niemal nie występuje, | natomiast ściskanie w dużo mniejszym stopniu. Tylko czemu ten problem dotyczy również tylko polski ... łuku w torze bezstykowym na podkładach betonowych z przytwierdzeniami SB-3" Temat 2008/22 rok ukończenia pracy 1995
Źródło: topranking.pl/1572/tor,bezstykowy,mniejsze,nachylenie,czemu.php


Temat: PKP w reklamie mówi prawdę.
 Mnie najbardziej zadziwial zawsze krotki odcinek miedzy Laskowicami a Terespolem Pom. W jednym miejscu kilkaset metrow toru bylo na tradycyjnym "styku", tam sie dopiero tluklo, ze az wagonem rzucalo, bo jeszcze w luku to bylo. Zgadza się - było i jest!. Ten tor klasyczny w łuku w okolicy dawnego posterunku odstępowego Bedlenki pochodzi z 1994 r., kiedy to w czerwcu wykoleiły się ... tor klasyczny (zamiast bezstykowego), lecz wiadomo, polskie prowizorki trwają wiecznie... Pzdr MO Bg
Źródło: topranking.pl/1572/pkp,w,reklamie,mowi,prawde.php


Temat: Archiwum sygnałów - tor bezstykowy
Sygnały nr. 24/89 Rubryka - W "Sygnałach" przed 25 laty TOR BEZSTYKOWY Zastępując tor klasyczny bezstykowym - na jednym kilometrze można zaoszczędzić 3100 kg stali w postaci podkładek podzłączowych, śrub łubkowych, łubków, opórek przeciwpełznych i śrub zespalających podkłady podzłączowe. Nadto, w stosunku do klasycznego, utrzymanie toru bezstykowego wymaga o 20 proc. niższych nakładów robocizny. Szyny bezstykowe można też eksploatować znacznie dłużej niż ... szyn. W Polsce układanie torów bezstykowych od kilku lat ograniczone jest niewystarczającymi przydziałami szyn (potrzeby zaspokajane są zaledwie w 50 proc.). Nadto nie wszystkie szyny dostarczane przez hutnictwo nadają się do torów bezstykowych. Naprężenia cieplne szyn w torze bezstykowym są o 20-30 proc. wyższe niż w klasycznym - między innymi z tego względu szyny do toru bezstykowego muszą być wykonane z lepszej ... się w granicach 12-14 proc. Krajowe huty, z powodu trudności technologicznych, nie mogą na razie dostarczać produktów odpowiadających temu warunkowi. W Polsce opanowano już technologię budowy toru bezstykowego.
Źródło: topranking.pl/1567/archiwum,sygnalow,tor,bezstykowy.php


Temat: Szyny bezstykowe a opóźnienia pociągów podczas upałów.
Dnia 2006-07-17 11:50, Użytkownik Bananname napisał : Paradoksalnie najgorzej podczas upałów wygląda sytuacja na liniach z szynami bezstykowymi. Prawda. W torze klasycznym przy upałach zamykają się luzy w stykach, w bezstyku ich nie ma. Przy torze klasycznym po zamknięciu luzów też może dojść do wyboczenia (wtedy zaczyna pracować jak bezstyk). Wszyscy wiemy że metale ulegają odkszatłceniom pod wpływem temperatury, ale redaktorzy stwierdzili, ... jest? Jak zwykle pokręcili. Pod wpływem zwiększonego naprężenia w szynach tor może się wyboczyć (w bok lub w górę), szczególnie w torach źle utrzymanych, bez regulacji naprężeń i dobrej podsypki. Czasem zdarza się wyboczenie samego toru (od naprężeń), czasem naprężenia są na granicy wyboczenia i przekroczenie punktu krytycznego stabilności następuje pod wpływem przejeżdżającego po torze pociągu. W jednym i drugim wypadku pociąg ... wierci się otworów w torze szlakowym, czy jakimkolwiek zresztą... Mierzy się termometrem szynowym - w postaci kawałka szyny odpowiedniego typu z wywierconym otworem i włożonym w środek zwykłym termometrem. Takie coś...
Źródło: topranking.pl/1568/szyny,bezstykowe,a,opoznienia,pociagow.php


Temat: Bielsko - Czechowice - otwarto tor nr 2
Sprawy tłucznia nie znam, ale słyszałem, że zabierają się teraz za tor nr 1 i wymianę szyn klasycznych na bezstykowe. Skutkiem tego towarowe będą dalej rozjeżdżać linię Bielsko - Cieszyn Tom...
Źródło: topranking.pl/1569/bielsko,czechowice,otwarto,tor,nr,2.php


Temat: Dylatacja?
sie odcinki 210-300 m. Ok. Moze udowodnie conieco. Zacznijmy od toru klasycznego. sigma = naprezenie Epsilon = odksztalcenie E - modul Young sigma=Epsilon*E=delta_l/l*alfa*E=1stopien*1.15e-5*(1/stop.C)*2.1e6=2.4 MPa. czyli dla szyny dlugosci 30m i wzrostu ... Daje nam to 17,25 mm. I jeszcze ciekawostka: tor klasyczny mozna ukladac w dowolnej tempertaurze - nalezy tylko przestrzegac zaleznosc przerw pomedzy szynami od tempertaury ukladania (jakby ogos interespwalo to przerysuje tabelke). Natomiast tor bezstykowy nalezy _bezwzglednie_ ukladac w temperaturze 15-30 stopni! (wlasnie ze wzgledu na brak przerw dylatacyjnych). Jeszcze taki wzorek: P = sila wzdluzna w szynie F powierzchnia - UIC60...
Źródło: topranking.pl/1570/dylatacja.php


Temat: Maly wypad do trojmiasta
Andrzej Massel <mas@pg.gda.plnapisał(a) w artykule <3972AB28.9C268@pg.gda.pl... Przemo wrote: | W strone Gdanska od Gniezna do Jankowa niezla zadyma ten tor klasyczny jest | w coraz gorszym stanie ... Zawsze sie zastanawialem dlaczego ulozono tam tor klasyczny. Przy czym stalo sie to calkiem niedawno, okolo 1989 roku. Dokladnie w 1990r, stara metoda kladzenia bezstyku - polozy sie szyny klasyczne a jak przejedzie odpowiednie ... raczej tylko przejscia tor 1-2 a przy jezdzie ciezkich towarowych lepiej chyba by bylo z toru nr 1 w kierunku nieparzystych GD i odwrotnie | Zaskoczony jestem stanem torow w trojmiescie...
Źródło: topranking.pl/1572/maly,wypad,do,trojmiasta.php


Temat: Szyny kolejowe
Wiadomo, że kiedyś były szyny ileś tam metrowe i między nimi duża przerwa na konmpensację rozszerzalności cieplnej. Tor z szyn krotkich (25 lub 30m) nazywa sie torem klasycznym. Pozostawiano przerwe na ... długie i jakoś inaczej łączone. Tor z szyn dlugich nazywa sie torem bezstykowym. Szyny laczone sa w odcinki wielokilometrowe (np. miedzy dwoma stacjami) za pomoca spawania termitowego lub zgrzewania. Laczenie szyn w tak dlugie odcinki maz swoje zalety i wady. Podstawowa zalety to: wyeliminowanie klopotliwych w utrzymaniu zlaczy szynowych i uspokojenie jazdy. Wada jest wystepowanie w takim torze naprezen wewnatrz szyny spowodowanych roznica temp. Z tego powodu tor bezstykowy musi byc lepiej urzymany, wymaga lepszej podsypki, dostatecznego podbicia podkladow, specjalnej obsypki na bokach podkladow - wszystko to ma na celu kompensacje naprezen w torze. jak to wszystko zachowuje się latem i zimą. To wszystko zalezy od utrzymania toru. Gdy jest odpowiednie wszystkie naprezenia przenoszone sa przez szyny na podklady i podsypke i nie maz ... toru) w plaszczyznie poziomej - pelzanie *zima - naprezenia najczesciej powoduja pekanie szyn
Źródło: topranking.pl/1572/szyny,kolejowe.php


Temat: Szyny kolejowe
... Ze wzgledu na zastosowanie: K - do toru klasycznego, dlugosc 25 (30) m z otworami na koncach S - do toru bezstykowego, dlugosci ok 200 m Podzial ten dotyczy szyn wszystkich...
Źródło: topranking.pl/1572/szyny,kolejowe.php


Temat: a jak ustala się szlakową na prostym torze?
... stykach (i wyboczenia) f) rozjazdy - doleganie iglic, zużycie el. stalowych, podbicie, eor, izolacje, degradacja podrozjezdnic, śruby łączne. g) tor bezstykowy - pełzanie, wyboczenia. Najczęstszą konsekwencją jest pogorszenie geometrii toru. Dolicz...
Źródło: topranking.pl/1573/a,jak,ustala,sie,szlakowa,na,prostym,torze.php


Temat: a jak ustala się szlakową na prostym torze?
Piotr Piwarski napisał(a): Następuje degradacja m.in. nawierzchni: a) podsypki (zanieczyszczenia, oprofilowanie, braki, podparcie dla podkładów - zwłaszcza styki w torze klasycznym - podbicie styków, wychlapy) b) podkładów (pękania, gnicie, wcięcia, wykruszenia, ... izolacje, degradacja podrozjezdnic, śruby łączne. g) tor bezstykowy - pełzanie, wyboczenia. Najczęstszą konsekwencją jest pogorszenie geometrii toru. Dolicz przejazdy kolejowe, podtorze (odwodnienie, stateczność skarp), obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjną (sieć powrotna!), srk...
Źródło: topranking.pl/1573/a,jak,ustala,sie,szlakowa,na,prostym,torze.php


Temat: PKP Intercity kupi składy zespolone?
przechyłki 9 cali czyli 229mm co pozwalało osiągać przyspieszenie niezrównoważenia 1,5m/s^2 (inne standardy budowy toru kolejowego w USA np. często spotykane przytwierdzenia szyn do podkładów typu hakowego co może spowodować obrócenie ... łukach (wartość graniczna dla wszystkich warunków eksploatacyjnych): -dynamiczna Ymax =110kN -quasi-statyczna Yqst = 70kN (dla toru bezstykowego a dla toru klasycznego 60kN Pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1573/pkp,intercity,kupi,sklady,zespolone.php


Temat: modernizacja Orzysz - Ełk
S-49 na nowych podrozjazdnicach drewnianych wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacją w planie i profilu; .likwidację rozjazdów, a miejsce zlikwidowanych rozjazdów zabudowanie torem; .regulację w planie i profilu toru i przyległych rozjazdów; .rozbiórkę torów. 2. Modernizację nawierzchni przejazdów kolejowych: .a) przejazd kolejowy kat. A w km 85,477 (stacja Orzysz); .b) przejazd kolejowy kat. A w km 86,395 (stacja Orzysz); .c) przejazd kolejowy...
Źródło: topranking.pl/1569/modernizacja,orzysz,elk.php


Temat: samorzady i kolej
40km/h dla naszego pojazdu mikrobus typu MS z Sekcji Ekspluatacji w Redzie prędkość 60 km/h, brak ograniczeń związanych ze złym stanem torów, mostów, przejazdów niestrzeżonych, przejazdy z drogami dwupoziomowe - bezkolizyjne....
Źródło: topranking.pl/1572/samorzady,i,kolej.php